Nueve Ancianos de Disney

Nueve Ancianos de Disney

lunes, 16 de noviembre de 2015

Descripción


Breve descripción de Wolfgang Reitherman

" If Woolie didn´t understand it he´d tip the boat over"

Como se puede presenciar en sus películas, era un hombre de acción, de suspenso pero también de comedia. Tenía una personalidad intensa artísticamente. Siempre daba lo mayor de sí en sus animaciones y sus personajes creados. Se conectaba con ellos, lograba entenderlos y darles una caracterización muy buena. 

Lo que lo hacía más especial como director, era que pensaba más que los otros animadores en términos cinematográficos. Entendía el gran cine. Sus escenas muestran grandes ángulos, cortes y movimientos de cámara.


En cuanto a su dibujo era muy persistente y valiente, por lo que logró destacar en varios trabajos. Reflejo su forma de trabajo en su siguiente frase: 

“I start by going over story points because the idea you are trying to put over must be very clear in you mind. I try to use my creative imagination to build what I am trying to put over, rather than go off on a tangent by myself and come back with a version that the director never dreamed of. Next I review the layouts and staging. I see my characters have plenty of room to work in. I plan my action as though the paper actually were a stage. I draw key poses and consider almost every verb in an action: the character walks or sits down or gets up. I try to make  a story of each one, visualizing how I would work in and out of those poses. In planning a scene using key poses I feel you must caricature each pose, go further with it each time and also try to put as much of the mood and the feeling of the character itself into that pose as you possibly can. I then act out the business with my assistant. If it’s not as clear and direct as possible I start over. The scene becomes more flavorful as it’s boiled down. Then I begin to get satisfied. When the work begins to get simpler, it’s good. When it’s complicated it’s not. Finally I animate straight ahead using key poses as goal posts to get a flow and feeling in the animation”

En ella se entiende cómo comienza entonces por tener una idea, plasmarla y luego imaginar totalmente todos los aspectos posibles del personaje, desde los escenarios, hasta las posiciones, las actitudes. Esto era definitivamente lo que lo diferenciaba. 




https://50mostinfluentialdisneyanimators.wordpress.com/2011/09/02/14-wolfgang-reitherman/ 



No hay comentarios:

Publicar un comentario